top of page

NEUROLÄ°NK!

Kafamızda çiplerle yaşamak mı?

Neuralink beynimize ince kablolarla çip takarak beyin bilgisayar bağlantısı gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Fakat bence bu insanlara yararı dokunabilecek bir çalışma değil. Eğer bunun kontrolünü kaybedersek ilerde robotlarla yaşayacağımızı düşündüğümüz bu dünyada tehlike altında kalabiliriz. İnsanlara veya robotlara iç dünyamızı, beynimizi ne kadar açmak istiyoruz? Toplumdayken, bir sunum yaparken sunumun dışında beynimiz başka düşüncelere de dalabilir. Sunumu beynimiz bilgisayara bağlı yapacağımızı göz önünde bulundurursak bu konu çok hoş olmayabilir. Robotlaşabilir ve insanlığa çok uzak hayatlar yaşayabiliriz.


SEVCAN SARIOK


Elon Musk ın yaptığı çiplerle yaşamak hayatımıza yeni değişiklikler katmıştır. İlk olarak bu projeye sıcak baktığımı ve hayatımızda bir çok yönde katkıları olacağını biliyorum. İzlediğimiz videoda da sözü edildiği gibi üç yılda bu kadar iyi gelişmiş bir şey çıkartmaları çok etkileyici ve insanların neler yapabileceklerini bize gösterir. Ben iyi yanından bakmak istiyorum. Engelleri olan sıkıntısı, olan insanların hayatını büyük bir açıda geliştirdiğini, bu insanların yapamayacağı şeyleri bilgisayar ve yapay zeka yoluyla yapabileceklerini, onların da sesini duyabileceğimiz çok büyük bir olanak hayatımıza girecek diye düşünüyorum. Bu video daha önce izlediğim The Theory of Everythıng filmini anımsattı. Fizikçi olan Stephen Hawking'in hastalığının anlatıldığı bu filmde kendisinin engellerini aşmak için bilgisayarlar sayesinde bir teknoloji geliştiriliyor ve bu teknoloji sayesinde Hawking kitaplarını yazmaya ve bilim yapmaya devam edebiliyordu. Ben bu çiplerin hayallerimize giden yolda bize yardım edeceğini düşünüyorum ve Elan Musk'ın bu projesini destekliyorum.


ASYA GÜLÇETİN


bottom of page